
Onze winkel is een DPD Parcelshop. Dit wil zeggen dat je DPD-pakketten bij ons kunt laten bezorgen (als je vermoed dat je niet thuis bent tijdens het bezorgmoment), maar dat wij ook pakketten inzamelen om mee te geven aan de bezorger.
Kan ik mijn pakketlabel bij jullie uitprinten?
Nee, wij printen geen labels. Dit wil zeggen dat je het pakket zelf in orde moet maken voor verzending. Zonder pakketlabel van DPD kunnen wij een pakket niet in behandeling nemen.
Kun je het label van mijn telefoon scannen?
Nee. Uiteraard kunnen onze medewerkers het label wel scannen vanaf jouw telefoon, maar de pakketbezorger niet. De bezorger neemt pakketten zonder label niet mee. Daarom moet er altijd een geprint label op het pakket zitten.
Mag ik ook alleen het pakketnummer er op schrijven?
Nee, pakketten zonder label (inclusief barcode) worden niet in behandeling genomen.
Hoe en waar kan ik een label aanvragen?
Labels kun je verkrijgen via dpd.nl. Hier vul je stapsgewijs de gegevens in waar om gevraagd wordt. Let hierbij ook op de afmetingen van het pakket en het gewicht.
Hoe groot mag mijn pakket maximaal zijn?
Het pakket mag niet groter zijn dan 100x50x50cm. Grotere pakketten worden door ons personeel niet ingescand/aangenomen. Ook mag het pakket niet zwaarder zijn dan 20kg. Voor deze pakketten dien je contact op te nemen met DPD voor een afspraak over ophaling.
Hoe vaak komt de DPD-chauffeur bij jullie langs?
De DPD-chauffeur komt elke dag langs om pakketten af te leveren en op te halen. Dit is altijd op een wisselend tijdstip, al is er vaak wel een indicatie: doordeweeks tussen 10.00-12.30 en op zaterdag rond 11.00. Bij hoge uitzondering kan het zijn dat de bezorger in verband met drukte of een gewijzigde route helaas niet langs kan komen op zaterdag.
Ik kan mijn pakket niet direct ophalen. Hoe lang blijft een pakket bij jullie liggen?
7 dagen. Bij ontvangst van het pakket wordt het door onze medewerkers ingescand. Vanaf dat moment kan het pakket gedurende 7 dagen opgehaald worden. Op dag 7 krijgen wij vanuit DPD het verzoek het pakket voor te bereiden voor ophaling door de DPD-chauffeur. Het pakket gaat dan retour naar de afzender, en die nemen vaak contact op met de klant, of versturen het pakket opnieuw.